dimecres, 5 d’octubre del 2011

FULLATS DE TOMÀQUET I ANXOVA

Quan faig un dinar per a convidats, m'encanta servir uns aperitius que facin patxoca. Penso que no hi ha millor manera de iniciar un àpat que amb unes cosetes variades per picar, que fins i tot de vegades si són força quantitat poden substituir el primer plat : uns bons aperitius, un plat principal i un postre ben lluit; això es per mi la idea d'un bon dinar per familiars o amics!


Es per això que quan veig algun aperitiu nou que pemso que pot ser bò i fàcil.....doncs el provo d'inmediat.
Aquest el vaig veure al forum de mundorecetas, però vaig fer la recepta de memòria, sense apuntar-la i per tant no em vaig apuntar tampoc l'autora.

Es molt fàcil i resulta excelent. La combinació dels ingredients és molt acertada, i la elaboració es senzilla.

Ingredients:


1 làmina quadrada de pasta de full
tomàquets
1 llauna d'anxoves

Preparació:

Primerament tallem la pasta de full en quadradets . Si ho fem amb cherrys, de la mida que hi càpiguen 4 meitats i sobri 1 cm pel voltant. Si ho fem amb tomàquets grans, de la mida de la rodanxa més gran i que sobri també 1 cm pel voltant.



Aqui veieu els tomàquets ja posats per calcular la mida i tallar la pasta de full.



Aqui ja tallant amb el rodet de tallar les pizzes, que per mi és el que millor va per tallar les masses.



Ara punxarem amb una forquilla la part central dels quadradets, on aniràn els tomàquets, amb la finalitat de que no ens pugi el centre però si les vores.

Colocarem els tomàquets i ho posarem al forn a 180º durant aprox. 10 min. Quan veiguem que comencen a dorar-se les vores, ho treiem del forn, posem les anxoves escorregudes dels seu oli i ho tornem al forn fins que quedin les vores doradetes, (tardaran pocs minuts, suficients per escalfar l'anxova, que si la posesim al principi quedaria molt seca)




Els deixeu refredar i els coloqueu en una plata per servir.
La recepta no ho deia, però jo vaig pintar les vores amb l'oli de les anxoves,just abans de servir, perquè brillessin més i fossin encara més apetitosos.

Aqui una altre versió amb tomàquets grans tallats a rodanxes, queda igualment bonic....



BON PROFIT!!!!!!