dimarts, 15 de març del 2011

EMPANADILLES DE CARN PICADA I FORMATGE DE CABRA

Ahir vaig fer festa i vaig poder entretenir-me a cuinar i fer les fotos per poder mostrar-vos un sopar que segons els meus fills esta de : "vicio i perdición ".




Aquestes empanadilles les havia fet altres vegades amb carn picada i ou dur, però ahir no em quedaven ous a la nevera i en canvi vaig trobar un rulo de formatge que s'havia de gastar, per tant .....improvització!!!

Ingredients:



400 gr de carn picada
1/2 ceba gran o 1 petita
salsa de tomàquet
orenga
1 rulo de formatge de cabra (dels petits)
1 paquet de "obleas" La cocinera , de les que diu "grandes"


Preparació:

En una paella posen la ceba tallada petita amb un bon raig d'oli. La sofregim a foc suau fins que sigui ben tobeta.



Ara afegim la carn picada, sal i pebre i la sofregim.



L'anem remenan sovint per desfer-la i que quedi ben desfeta alhora que es vagi coent. Quan la carn ja s'ha vegut l'aigua que deixa anar i es comenca a rossejar hi afegim la salsa de tomàquet i 1 cull. sopera de orenga (a mi m'agrada que s'hi n oti, pero va a gustos, se n'hi pot posar menys), i ho apartem del foc.



Tallaren unes rodanxes fines de formatge de cabra i les tallem per la meitat.

Ara muntarem les empanadilles:

Agafarem una oblea i hi posarem una cullerada de carn i 1 o 2 trossos de formatge de cabra (segons ens agradi la intensitat del gust del formatge)



 Les tancarem amb una forquilla tal com es veu a les fotos.





Les anirem col.locant a la safata del forn i les pintarem amb ou batut o llet ; jo ho vaig fer amb llet ja que ....recordeu que no tenia ous???



Les coem al forn preescalfat  a 180º durant aprox. 8-10 min. fins que les veiguem doradetes.



I acompanyades de una mica d'amanida queda un sopar d'escàndol!!!!!!


Per que veieu que sucosetes queden per dins.....malgrat que el formatge ha quedat desfet i no es veu....però es nota!!!!


BON PROFIT!!!!!