dilluns, 29 de novembre del 2010

DINAR DE CATA PRE NADAL

Fa 2 anys que varem iniciar (sense voler)  una tradició, i és el dinar de cata de Nadal....

Tenim uns amics que ens estimem molt, i cada any tenim més dificultat per trobar un dia per fer un dinar de Nadal tots plegats : la feina, altres dinars i sopars de compromís, que tant ells com nosaltres passem alguns dies fora....tot això dificulta coincidir més endavant.
La sol.lució va ser fer un dinar pre-Nadal, a finals novembre o principis de desembre, on jo aprofito per fer les proves dels plats nous que vulgui fer per Nadal. Aquests amics són de confiança (si no no prodria fer proves, esclar....) a més són bons catadors i bons critics (contructius)...

Ara veureu les innovacions d'aquest any, més endavant us aniré posant les receptes.



 Varem començar amb un aperitiu complertet amb:

 Perles de formatge de cabra amb cruixent de pernil....èxit total!



 Canapés de formatge amb codonyat ,  aquest plat no és nou però té diferencies del original: no vaig utilitzar formatge de cabra, ja que les perles ja ho eren i no volia repetir (vaig utilitzar un formatge molt cremós que ve presentat en forma de barra de uns 3 cm de diàmetre i que es diu Port-Salut) i també vaig ometre la melmelada de tomàquet, ja que no m'en quedava.


Hi havia també escopinyes i galetes salades (comprat).

Com a entrant vaig fer una amanida de figues amb pernil dànec i reducció de mòdena.(A la foto no es veu la reducció, per que les fotos les vaig fer abans de que arribessin, i la reducció la vaig posar a l'últim moment)


Com a plat fort uns canelons de confit d'ànec amb beixamel de carabassa. Feia molt temps que volia provar-los i he decidit que aquest Sant Esteve és el dia adequat.


Per finalitzar un clàssic, un flam de torró, que jo no havia fet mai....i segueixo sense haver-lo fet mai, ja que el va fer el meu fill Marc ( amb l'ajut de la thermomix).


Com podeu veure no varem pas menjar pas malament, oi?
La veritat és que estava tot molt bò, per tant , després de una sola puntualització: una mica menys de sucre al flam , que resultava massa dolç.......APROVAT!!!!

Segurament provaré alguna cosa més que em balla pel cap....ja us explicaré més endavant....mentretant em queda anar-vos penjant aquestes receptes que penso que val molt la pena que proveu, ja que són uns plats molt festius, gens complicats i que us vestiran la taula amb un àpat ben exquisit i selecte.

BON PROFIT A TOTHOM!!!!!

1 comentari:

Núria ha dit...

Hola,
Se'm fa la boca aigua nomès de llegir les receptes i veure les fotografies. Podries penjar la recepta de les Perles de formatge? M'agradaria probar-les aquestes festes.