dimecres, 29 de setembre del 2010

MELMELADA DE FIGUES AMB VAINILLA

Seguim amb les receptes de figues, que encara s'en troben al mercat..... Aquesta és fàcil i a més si en fem ara, i la fem en conserva, en tindrem per tot l'any.



 La melmelada de figues no és una melmelada que es mengi de manera habitual, i tampoc és una melmelada que es trobi fàcilment al mercat, per tant si en feu, tindreu una melmelada excepcional per sorprendre quan tinguem convidats o simplement per fer un regal ben especial (com per exemple les cistelletes de melmelades casolanes que podem fer per nadal).

Ingredients:

1 Kg de figues
350 gr de sucre gelificant
300 gr de sucre
1 cull sopera de vainilla líquida



Preparació:

Primer rentarem les figues i els hi tallarem la petita cueta que tenen. Després pelarem aquelles que tinguin la pell més lletja, i deixarem sense pelar les que tinguin la pell més maca. 

Ara posarem a la thermomix les figues i els sucres, ho triturarem 5 segons a vel 4, i programarem 20 min a 90º i vel 2, sense el cubilet però amb el cistellet damunt, perque deixi sortir el vapor però ens impedeixi de sortir les esquitxades.


Quan acabi la cocció, afegirem la vainilla líquida a la melmelada  i la posarem als pots previament esterillitzats, i llavors els taparem en calent.Si els hi donem la volta i els deixem refredar cap per avall  ja faran el buit.
A mi m'agrada més posar-los en una olla coberts d'aigua i fer-los bullir 20 min ; em dona més seguretat.

Aquesta melmelada es pot utlitzar com qualsevol altre melmelada per esmorzar , amb torrades amb mantega; o també per canapés de formatge de cabra i a sobre aquesta melmelada: o també per fer pastissos; o per canapés de foie-gras, etc...



Bon profit!!!!

3 comentaris:

Jordi Cairol ha dit...

Hola, Maria Àngels!
Sóc nou amb la Thermomix i buscant receptes per fer melmelada de figues he trobat aquesta teva i m'ha agradat. Però dels quatre ingredients que hi ha, no n'he trobat el 50% :-(
On puc trobar el sucre gel·lidificant i la vainilla líquida? En cas de no poder trobar-los els podria canviar per altres ingredients? Suposo que el sucre gel·lidificant deu ser per espessir. En altres receptes de melmelades he vist que utilitzen pectina. I en quant a la vainilla en tinc en pols. I una darrera consulta. Com fas les etiquetes? Ja veus, moltes preguntes. I és que s'atansa la tardor, l'estació amb les meves fruites preferides i en vull fer melmelada de totes: móres, figues, figues de moro, magrana, caqui, codony.
Salut!

M.Àngels ha dit...

Hola jordi, m'en alegro que t'hagi agradat la recepta, i espero que la facis de veritat.
Efectivament, el sucre gelificant es un sucre amb pectina ja incorporada (que compro a Andorra), i es per espessir, i aquesta funció la faras perfectament afegint pectina (que es compra a les farmacies, crec)al sucre normal.El que no et sabria dir es la quantitat a utilitzar, doncs jo no l'he utilitzat mai, suposo que el pot durà la dosificació.
De totes maneres m'atreviria a dir que les en el cas de les figues com que no tenen molta aigua, pot ser només bullint una mica més la melmelada ja et quedaria prou espessa.
Quant a la vainilla pots utilitzar-ne en pols si es la que tens.De vainilla liquida jo compro la de la marca vahiné, que pots trobar als supers grans tipus carrefur, alcampo,etc...
Les etiquetes les faig amb un word.
Ultimament també he utilitzat les d'una pagina francesa que també m'han agradat:

http://pro.ovh.net/~mesetiqu/mesetiquettes//confiture.php

Molta sort!!
Ja em diras que tal!!!!

Jordi Cairol ha dit...

M. Àngels, avui he aconseguit la pectina després d'encarregar-la a la farmàcia. Ja faré les proves i ja t'explicaré. També he estat veient que el sucre gelificant es ven a Andorra i a Alemanya, però per aquí, per Catalunya, no se'n troba. La vainilla suposo que la podré trobar en un súper una mica més gran del que vaig habitualment. Pel que fa a les etiquetes, també m'han agradat, així que les utilitzaré. Ja contaré com ha anat!