diumenge, 21 de març del 2010

ARRÒS AMB BOLETS I VERDURETES

Aquest és un arròs lleuger i saborós, semblant a un risotto, però no ho és ben bé.

A més vaig aprofitar algunes restes de verdures que tenia al congelador, ja que totes hi queden bé. Són arrossos molt socorreguts, i que si tenim una mica de gràcia a posar-los al plat no semblen gens d'aprofitament.

Comencem amb els ingredients:



400 g d'arròs
100 g de ceba picada
250 g de sanfaina congelada ("pisto" de la sirena)
150 g de mongetes tendres congelades
200 g de bolets congelats (també de la sirena)
1/2 l. brou de pollastre (en el meu cas era casolà)
1 cull d'oli i una de mantega
vi blanc (50 cc aprox. ja que no ho vaig mesurar exacte)
4 cull de formatge parmesà ratllat
cebollí picat o sencer (per la ornamentació)

Preparació:

Jo ho vaig fer amb la meva olla Fussioncook, i les úniques diferències són que li poso menys brou del normal, ja que la olla no evapora líquids i per tant li he de posar només el que absorbirà l'arròs i que programo menú "arroz" però tota la resta del procés és igual que amb una paella normal.
Primerament sofregirem la ceba amb l'oli i la mantega, fins que sigui transparent i no pas daurada.


Seguidament hi afegirem els bolets i els deixarem fer fins que es beguin l'aigua que deixen anar. Hi afegirem ara un raig de vi blanc (com una tassa de cafè) i el deixarem reduir.


Ara hi afegirem les verdures que haguem triat, en el meu cas les mongetes tendres i la sanfaina, ho salarem i pebrarem al gust i ho deixarem coure també fins que s'hagin begut l'aigua.


En aquest punt i posarem l'arròs, li donarem unes voltes i hi abocarem el brou. Barrejarem bé , tancarem la olla i programarem el menú "arroz". Quan piti la olla, deixarem sortir el vapor, el remenarem amb una forquilla i ja el podem servir.

Si és en una paella normal, la diferència és que hi hem de posar més brou, com 1'5 litres i deixar coure destapat fins que l'arròs sigui fet, o sigui uns 15 min i deixar-lo reposar tapat uns 5 min ara ja fora del foc. Queda cremoset, no pas sec i solt.

Jo l'he ornamentat amb una mica de formatge parmesà ratllat i cebollí (picat i sencer).

La veritat és que és un arròs senzill, suau i alhora gustòs, però sense gaires sofregits, per tant també més digestiu.

Nosaltres ens el vam menjar un diumenge, acompanyat d'una amanida de formatge de cabra i maduixes, però de l'amanida no en vaig fer fotos....a la propera ja hi pensaré!!!

Bon profit!!!!

1 comentari:

mart@ ha dit...

Hola a tots i totes. Aquesta recepta de la MAngels és súper fàcil, i les meves filles m'han dit "mamà aquest arrós està requeteboníiiisimm". A mi no m'ha quedat tan melós ja que no tenia arrós bomba, però de totes maneres recepta ràpida-fàcil i molt molt bona. Gràcies wapa.
Josep-Mart@
Esther-Anna