dimecres, 12 d’agost del 2009

AMANIDA DE PEDRERS CONFITATS I FOIE D'ÀNEC

Ara a l'estiu , el que ve més de gust de sopar són amanides i coses fredes.

Les amanides no han de ser aburrides.
Aquesta és un exemple de amanida sofisticada i exquisita, de les que jo dic "de mudar".



Com que estem sols ja que tenim els nens de colònies, ens hem donat un petit plaer, lo que coloquialment s'en diu un "homenaje".


Necessitarem:


Amanida (mesclum, canonges o l'enciam que vulguem)
pedrers confitats d'ànec (2 o 3 per persona)
foie micuit d'ànec (50 gr per persona)
panses sense pinyol
pinyons
crotons de pa
oli d'oliva
vinagre de mòdena
reducció de mòdena per guarnir el plat (jo en tenia una amb aroma de figues)
1 ampolla de vi rosat hiper fresc per acompanyar l'amanida, per que sigui un "homenaje" com cal.



Preparació:


Primer posarem al plat de servir una amanida base (jo hi he posat uns taquets de formatge fresc que tenia a la nevera).





Apart prepararem les panses , els pinyons (em vaig oblidar de fer la foto dels pinyons) i els crotons de pa.


Apart en una paella amb uns 50 ml d'oli hi escalfarem els pedrers tallat rodanxetes (a foc suau, ja que no han de coure, només escalfar).


Quan siguin calents hi afegirem les panses i els pinyons, i 1 min despres el vinagre de mòdena (al gust, jo crec que vaig posar-n'hi uns 20 ml, però va ser a ull...) Ho deixem reduir un parell de minuts.



Tot seguit ho repartim per damunt de l'amanida que no haurem amanit, ja que l'oli i el vinagre de la paella ens faran de vinagreta, per tant cal tenir en compte que n'hi hagui suficient i repartir-la per tota l'amanida.

Ara hi afegim els crotons i els duets de foie d'ànec.
El que jo tenia era un tros de foie amb figues, congelat que havia fet una amiga meva que es diu Olga,d'un curset que va fer per nadal sobre el foie. Estaba perfecte i deliciós.
(ja us en posaré la recepta quan el faci per nadal).



El guarnim amb la reducció de mòdena i "voilà"




Una amanida exquisita, acompanyada d'un bon vi ben fresquet....quin plaer!!!!!